Tuesday, December 29, 2009

PUNK IN LOVE (2009) movie


Duration: 90 minutes
Language: Indonesian language
Genre: comedy

Explanation: started by experimentation suicide which make splashy malang city, four punk's childs, arok (vino g.bastian), yoji (andhika pratama), mojo (finanda yogi) and almira (aulia sarah)inconsiderately decides to go to jakarta for amatory on an adored girl. let see their funny adventure. i can said that this movie was similar with From Jemapoh Ke Manchestee (malaysia) or Euro Trip. haha.

Huraian: Aku baru je lepas tengok cerita ni. Cerita ni mengisahkan tentang empat orang budak-budak street punk iaitu Arok, Yoji, Mojo dan Almira. Dress memang street punk tepu! Yang penting, diorang bukan nazi. Indonesia memang takde terus nazi. Kat Malaysia je ramai nazi bodoh. Dah lari tajuk ni. Bahasa yang digunakan lain terus berbanding dengan sinetron. Mungkin bahasa jawa?

Cerita ni start dengan kejadian percubaan untuk bunuh diri oleh si Arok, sebab awek yang dia minat tu nak kahwin dengan orang lain. Tapi tak jadi. Then tanpa fikir panjang dan bermodalkan duit sejemput, diorang sepakat untuk ke Jakarta. Kira nak tolong si Arok ni meluahkan cintanya kepada Maia, awek pujaan Arok. Arok ni kira hero la dalam cerita ni. Si Yoji pulak seorang nasionalis dan banyak tahu tentang agama. Kerja pun Undertaker!

lagu-lagu soundtrack kebanyakkan adalah dari Marjinal dan lagu tema? punk in love juga dari marjinal. lagu-lagu yang ada dalam tu, otot kawat, cinta pembodohan, i wanna be, partai, dan tak peduli. Ada jugak aku perasan line up Marjinal dalam cerita ni. haha.

Cerita ni banyak mengisahkan kejadian yang berlaku dalam perjalanan dari Malang ke Jakarta.! Dari Malang, Bromo, Cepu, Pati, Semarang, Cirebon, ke Jakarta, semua tempat ini menjadi saksi tentang persahabatan mereka. Cerita ni banyak menyentuh tentang persahabatan la. aku nak cerita macam mana eh? lawak la cerita ni. Pastu ada pro dan con. Apa-apa pun, dari satu segi, banyak menceritakan sudut positif anak-anak punk yang selama ini dilihat dari segi negatif je. Bawah ni aku ada letak link, download, tengok dan nilaikan sendiri.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=UrCjJKL-mjI

Download:
http://rapidshare.com/files/29282467...com_.part1.rar
http://rapidshare.com/files/29282467...com_.part2.rar
http://rapidshare.com/files/29282666...com_.part3.rar

or

http://www40.indowebster.com/f7d6e2b...a56cd37c5c.avi

1 comment:

Anticopyright said...

are there english subtitles for this?